ציור אופנה עם פוטושופ

ציור אופנה עם פוטושופ

פוטושופ מוכרת בעיקר כתוכנה לעיבוד תמונה שמשמשת למניפולציות על תמונות לאחר הצילום, במיוחד בעולם האופנה, שם "משופצים" צילומי אופנה ליצירת מודלים אידאליים שלא קיימים במציאות. שימוש אחר בפוטושופ, מאוד נפוץ, אך פחות מוכר, הוא לציור. מאיירים וציירים משתמשים בכלי המברשת של פוטושופ  ליצירה של איורים וציורים, שנראים כאילו צוירו בחומרים טבעיים ומוכרים, כמו צבעי שמן, צבעי אקריליק, צבעי מים גירים ועוד.

שימוש בפוטושופ לצביעה של ציורי אופנה

ציורי אופנה משמשים לבחינה והמחשה של עיצובי דגמים שונים. באמצעות פוטושופ ניתן לצבוע ציורים שנסרקו או צולמו לקובץ דיגיטלי, תוך כדי שימוש בטכניקות שונות, כמו צבעי מים וגירי פסטל. אפשרות נוספת היא שימוש בעיצובי בדים, טקסטורות שניתן לשלב בציור עצמו באמצעות טרנספורמציות, כך שההמחשה עושה שימוש בבד שנועד לשימוש.

מה לומדים בקורס ציור אופנה בפוטושופ

במהלך הקורס מתמקדים בכלים המרכזיים שישמשו מעצב/ת אופנה לצביעת הציור והוספה של דגמים (Patterns) וטקסטורות. נלמד כיצד לייבא ציור ידני אל התוכנה באמצעות צילום או סריקה. נשתמש ב-Adjustments, כדי לנקות את הציור ולהלבין את הרקע כך שיהיה מוכן לצביעה.

נכיר את עקרון העבודה עם שכבות. נלמד לעבוד עם שיטות שילוב המאפשרות "להקרין" את ציור האופנה מעל שכבות הצבע והדגמים. נלמד להגדיר מברשות, להשתמש במברשות מוכנות מראש (Brush Presets), וליצור דגמי מברשות חדשים.

בגמר תהליך הצביעה, נסיים תהליך, שנפתח עוד לפני הצביעה, הגדרת מסמך בפוטושופ לדפוס או ל-Web, וסגירה וייצוא שלו לפורמטים שונים של הדפסה או הצגה על מסכים.

פרק נוסף הוא שימוש בדגמים מוכנים להמחשה באמצעות הלבשה עם פעולות טרנספורמציה שונות ופילטרים מסוגDistort ו-Liquify. במסגרת

הקורס, אישי או קבוצתי, לאחר השלמת הפרק המרכזי של צביעת ציור אופנה, יילמדו פרקים משניים נוספים בפוטושופ, שתוכנם רלוונטי לתחום.